top of page

הרצאה מס' 175: תודעה- הקסם בבריאה

הבריאה היא אכן תוצאה של תודעה, ולא, כפי שנהוג להניח, להיפך. שום דבר לא יכול להיות אלא אם הוא קיים קודם כל בתודעה. אתם עדיין מתעלמים מהמשמעות העצומה של מה שאתם יוצרים עם התודעה שלכם. וההתנתקות שלכם ממנה גורמת לסבל האמיתי, הגרוע ביותר. אין עוד סבל חריף כמו זה שבו אינכם יודעים שיצרתם את מה שאתם חווים. זה חל במידה פחותה אפילו על החוויות החיוביות והרצויות. שכן אם אינכם יודעים שיצרתם אותם, תמיד תרגישו חסרי אונים; אתם תמיד תרגישו שאתם נמצאים בידי כוח שאתם לא יכולים להבין. הכוח הזה הוא באמת התודעה שלכם, ידידי.

התודעה היא לא רק הכוח לחשוב, להבחין ולבחור - זה ברור. זה לא רק הכוח לדעת, לקלוט ולהרגיש. זוהי גם היכולת לרצות. כוח רצון הוא היבט חשוב מאוד של התודעה. בין אם תרצו במודעות שלכם ובין אם אתם מנותקים מהעובדה שאתם רוצים משהו, אין שום הבדל. הרצון שלכם היא היבט של התודעה שלכם ומכאן של מה שאתם יוצרים ללא הרף. רצון הוא תהליך מתמשך, בדיוק כמו שידיעה והרגשה הם. היכן שיש תודעה, ידיעה, הרגשה ורצייה קיימים תמיד. לעתים קרובות מספר זרמים סותרים של כוח רצון יוצרים קצר על פני השטח, המתבטא בחוסר מודעות, קהות. התודעה הולכת ופוחתת על פני השטח אך ממשיכה להתקיים מתחת לפני השטח. מוצריה מתבטאים כחוויית חיים מוחשית, והישות מרגישה אובדת עצות, מאמינה שמה שהחיים מביאים זה עצמאי לחלוטין מהרצון והידיעה של המודעות. כל דרך של התפתחות אמיתית חייבת להביא את כל הרצונות המבולבלים והסותרים אל פני השטח, את כל האמונות, כלומר, הידיעה הפנימית, כך שנסיבות החיים שנוצרו תופענה באורן האמיתי. הן היצירה של העצמי. מודעות זו נותנת כוח ליצור מחדש.

האדם הוא הישות הראשונה בסולם האבולוציוני כלפי מעלה שיכול ליצור במכוון בעזרת התודעה שלו. אתם, חברי, המחפשים את הזהות האמיתית שלכם, את ההוויה האמיתית שלכם, חייבים לחוות את העובדה שיש לכם את הכוח ליצור ובמיוחד כיצד יצרתם את מה שיש לכם או אין לכם כעת. לאחר מכן תוכלו לראות את הכאב והמתח המוגברים בהוויה שלכם, כאשר אתם נלחמים נגד מה שיצרתם. זה בהכרח כך כאשר אישיות עדיין אינה מודעת, באופן כללי ובאופן ספציפי, כיצד חייה הם תוצר של פעילות המיינד שלה עצמה.

לא אגיד שהרוח האוניברסלית נמצאת בכם, אני אומר שאתם היא הרוח, אך לרוב אינכם יודעים את זה. אך האדם גם מחזיק בתוכו את הביטוי המעוות של תודעתו היצירתית שאיתה הוא גורם לשליליות ולהרס. אפשר גם לומר שזהו המאבק הנצחי בין אלוהים לשטן, בין טוב לרע, בין חיים למוות. לא משנה איך תקראו לזה, זו שאלה של תרבות, אופנה, פרשנות, נטיות אישיות וגישה לעולם. לא משנה איזה שם תעניקו לכוחות האלו,  הם הכוחות שלכם. אתם לא כלי שרת חסרי אונים בידיו של אף אחד. זוהי השאלה החשובה, עובדת החיים החשובה ביותר שמשנה באמת את כל התפיסה העצמית והיחס שלכם לחיים. אי ידיעה זו תגרום לכם כל הזמן להרגיש קורבן מנסיבות שמעבר  לשליטתכם. על מנת לקלוט ולחוות את זהותכם האמיתית כרוח אוניברסלית, יש צורך בשלושה דברים בסיסיים:

1. יש צורך להתכוונן אל הזהות/ הרוח הזו. על ידי ידיעת קיומה, זה יהיה אפשרי. עליכם להיות שקטים מאוד בתוך עצמכם ולאפשר לזה לקרות. אתה מפעילים את זה על ידי הניסיון המכוון שלכם להקשיב ולקלוט את זה... לבסוף הרוח האוניברסלית מתחילה להתבטא - לא כי היא 'מחליטה' לעשות זאת רק עכשיו כיוון שהייתם 'הילד הטוב' ש'מגיע לו'כעת, אלא בגלל שאתם מתחילים לתפוס את הנוכחות המתמשכת שלה, נוכחות שתדעו אם כך שתמיד הייתה שם, די קרובה ונגישה מיד - כמעט קרובה מדי לתפיסה. הביטויים הראשונים אולי אינם מגיעים אליכם כקול ישיר, כידיעה פנימית ישירה, אלא דרך מעקפים, דרך פִּיּוֹת אחרים, ובהמשך כרעיונות מקריים לכאורה שבאים לכם פתאום...

2. יש צורך לחוות ולהבין באופן מלא את החלק הזה של התודעה שלכם שהפך לשלילי, שהפך להרסני ויוצר בהרסנות. ריכוז ומשקל רב הושקעו בנתיב שלנו כדי להשיג זאת. אבל זה לא עניין פשוט, משום ששוב האדם מוכן להאמין שחייו הם דבר קבוע שאליו הוכנס ושעמו עליו ללמוד להתמודד באופן עצמאי מתהליכי החשיבה הפנימיים שלו, הרצון, הידיעה, ההרגשה, הקליטה. כפי שאתם יכוליםלהעריך כעת, זה דורש כנות רבה, משמעת, התגברות על ההתנגדות עד שאפשר לבצע את ה"סוויץ'" החשוב הזה בתוך  הגישה הכוללנית לחיים, החל מלהרגיש עצמו חסר אונים ועד לראות את יציר כפיו מכל הבחינות.

3. תהליכי החשיבה המודעים שלכם הם ה'כידון' (מוט ההילוך באופניים) הראשון לרוח היצירה האוניברסלית. בעזרת החשיבה המודעת שלכם, אתם יוצרים בדיוק כמו עם מה שמכונה חשיבה לא מודעת ורצון. יכולת החשיבה שלכם זהה למעשה לתהליכי היצירה של המיינד האוניברסלי. אף על פי שזהא חתיכה מופרדת מהמכלול, יש לה את אותן הכוחות והאפשרויות ... אתם יכולים להתחיל ולנסות כדי לחוות את עצמכם כרוח האוניברסלית על ידי שימוש בתהליכי החשיבה המודעים שלכם, בפעילות המיינד שלכם, באופן מכוון ומועיל. אתם יכולים לעשות זאת בשני חלקים. ראשית, עליכם לראות בבירור כיצד השתמשתם באופן לא מודע באותם תהליכי נפש באופן שלילי, כיצד יצרתם באופן הרסני. אז תוכלו לנסח את מה שאתם רוצים לייצר בחיים שלכם. אתם עושים זאת על ידי יצירת צורות המחשבה, על ידי הצהרה כי הדבר אפשרי במערך הדברים, ועל ידי קליטה, ידיעה ורצייה של זה בהתייחסות נינוחה ולא מתוחה. זה כולל גם את הנכונות לשנות עמדות פנימיות פגומות ולא ישרות, כי אחרת אתם חוסמים את מה שאתם רוצים. על ידי בניית צורות מחשבה חיצוניות של התפתחות יצירתית, אתם יכולים לנצל ולעשות שימוש במקור העשיר בתוך ההוויה שלכם ... אתם כל הזמן יוצרים את העולם שלכם ממש עכשיו, את החיים שאתם מנהלים.

אנו עוסקים כאן בשלוש רמות. כולן חייבות להפוך לנגישות. לא קל לקלוט אף אחד מהן יותר מאשר את האחרות. זו תהיה טעות להאמין שתהליכי החשיבה היומיומיים שלכם קלים יותר לתפיסה מאשר הרצון ההרסני שלכם או הטבע האלוהי שלכם עם העוצמה והחוכמה האינסופית שלו. כולם קרובים באותה מידה - ונראים רחוקים רק מכיוון שהראייה שלכם מופנית לכיוון ההפוך. ההרסנות המכוונת או רוח היצירה הגרנדיוזית שהינכם, הם 'לא מודעים' רק בגלל שאתם מפנים את מבטכם, את תשומת ליבכם, אתם לא נותנים להם את היתרון של הספק שהם אכן קיימים, כצעד ראשון לקראת הגילוי שלהם. זה כמעט אותו דבר עם פעילות המיינד היומיומית שלכם שנמשכת ונמשכת, ללא התייחסות של ההערכה הביקורתית שלכם, כך שאתם לא מודעים לחלוטין לאופן שבו תהליכי החשיבה שלכם מתנהלים באותם אפיקים שליליים לא פרודוקטיביים. אתם גם לא תופסים שאתם אפילו שואבים מעין סיפוק מכך שאתם מאפשרים לזה להמשיך. כך שכל שלוש הרמות הן קלות או קשות לתפיסה באותה מידה. הקושי טמון בעיקר באי הידיעה שלכם, באי ההקשבה או ההתייחסות, אי התבוננות במה שניתן להאזין לו, במה ניתן לצפות ברגע שאתם מסתכלים ומקשיבים לכיוון הנכון. כאשר אתם מתבוננים וצופים בתהליכי החשיבה השליליים, חשוב להבין (א) מה הם עושים לכם, כיצד הם מתחברים לתוצאות של ממש שאתם הכי מצטערים ומתחרטים עליהם בחיים שלכם, ו (ב) שיש לכם את הכוח לשנות תהליכי חשיבה אלה ולמצוא ערוצים חדשים, דרכים חדשות לביטוי עצמי לחשיבה שלכם. שני ההיבטים הללו יעשו את כל ההבדל בעולם. זהו שחרור אמיתי ומציאת העצמי. זוהי הכניסה של האדם אל עצמו שאנו מדברים עליה כל כך הרבה. זוהי גילוי הזהות האמיתית שלכם המייצגת חדשות משמחות כאלה. אך ראשית עליכם לראות את עצמכם רודפים אחר תהליכי חשיבה שליליים; ראו את עצמך מתבוססים באותם מעגלים זדוניים; ראו את עצמכם רודפים כמעט בכוונה אחר אותו כיכר תנועה, אותם ערוצי חשיבה מוגבלים מאוד, מצומצמים מאוד שמעולם לא יוצאים מעבר לגדרות האלה, שיש לקחת אותם בזינוק של המחשבה שלכם. בואו ניקח את הדוגמה שאתם משוכנעים שאתם יכולים לחוות רק ביטוי שלילי כזה או אחר בחיים. ברגע שאתם רואים את העיקשות שבה אתם לוקחים את זה כמובן מאליו בכל תחום נתון בחווית החיים שלכם, אתם יכולים לשאול את השאלה 'האם זה באמת חייב להיות כך?' ברגע שהשאלה הזו עולה, אתם מתחילים לפתוח סדק בדלת.

אפשרות נוספת היא שאולי תרצו תוצאה חיובית בכל תחום נתון, אך בו זמנית אינכם רוצים לקבל שיש השלכות לוגיות מסוימות הנלוות למה שאתם רוצים - מתוך אי הבנה ומתוך אמונה שקבלת התוצאות הללו אינה רצויה עבורכם. אלה הם תחומי ההתנגדות הילדותית לתת מעצמכם, הניסיון המעוות לרמות את החיים ולהרוויח יותר ממה שאתם רוצים לתת. החיים לא יכולים להיענות לרצונות לא הוגנים כאלה, בזמן שאתם מרגישים מרומים ועם טינה מכיוון שלא באמת בחנתם את הנושא בבירור. אתם גם לא מודעים להיגיון הכוזב שלכם בהתנגדות לתת מעצמכם. לפיכך אתם יוצרים צורות של שגיאות ועיוות העומדות בדרך למה שמתאפשר עבורכם.

מבחינת הצד ההרסני של העצמי, נראה יותר ויותר ברור שהוא גם די מכוון אליכם - משהו שאתם בוחרים. זה לא משהו שעולה בגורלכם, מתרחש. לאחר שהתקדמתם באמת בנתיב זה, הגעתם למצב שאתם יכולים סוף סוף להודות ברצון מכוון זה לבחור בדרכים ובגישות הרסניות. אתם יכולים לראות שאתם אומללים, בעצם היפקרתם ונטשתם את האושר, ההגשמה, אושר עילאי, חיים פוריים. אתם אולי מאוד לא מרוצים מהתוצאה, אבל אתם בכל זאת מתעקשים לשמור על הרצון השלילי של התודעה שלכם. אתם יכולים לראות עד כמה חשוב לברר זאת.

רק בקיום האגו האנושי כנראה המחשבה מופרדת מהמעשה ומהצורה. ככל שיש פחות מודעות בישות, כך מופיעים מחשבה, מעשה וצורה כניפרדים יותר, עד כדי כך, כידוע לכם, שהצורה או הביטוי נראים עצמאיים לחלוטין מהמעשה, המעשה מהמחשבה או מהרצון. אף אחד משלושת השלבים הללו אינו קשור. חלק מהותי בהעלאת התודעה טמון בדיוק בחיבור הזה. לא משנה כמה רחוקים הם יכולים להופיע בזמן ובמרחב, מחשבה ורצון, מעשה ופעולה, צורה וביטוי הם כולם יחידה אחת.

מכיוון שהאפשרויות הן אינסופיות, בלתי מוגבלות וחסרות גבולות, התודעה יכולה לחקור את עצמה גם על ידי תחימה והגבלת עצמה, על ידי פיצול עצמה - "לראות מה קורה", כמו שאומרים. היא חווה את עצמה,  במקום להתרחב יותר, היא מתכווצת; במקום להתפתח, היא בוחנת כיצד זה מרגיש להתכנס; במקום לחקור יותר אור, היא רוצה לראות איך זה להרגיש ולחוות חושך. ליצור היא משיכה וקסם כשלעצמם. הקסם הזה לא מתבטל רק כי מה שנוצר הוא - ראשית אולי רק בדרגות קלות - פחות מענג או שמח או מבריק. אפילו בזה עשוי להיות קסם והרפתקה מיוחדת - רק כדי לנסות זמנית משהו טנטטיבי, אם יורשה לי להשתמש במילים מצומצמות אלה. ואז הוא מתחיל לקבל עוצמה משל עצמו. שכן לכל מה שנוצר יש בו השקעה אנרגטית, ואנרגיה זו מנציחה את עצמה. היא תופסת תאוצה משלה. היא ממשיכה. התודעה שיצרה את הערוצים והמסלולים האלה עשויה להתנסות באחופן ארוך יותר וכמותית יותר ממה שזה 'בטוח' מכיוון שהיא כבר לא משאירה לעצמה מספיק כוח כרגע כדי להפוך את המהלך. היא עלולה ללכת לאיבוד במומנטום שלה, לא מוכנה להפסיק, ובהמשך היא כבר לא רואה איך לעצור במסלול הזה. [זהו הנושא של 'המלאך הנופל'.) הבריאה מתרחשת אז כולה או בעיקר בקנה מידה שלילי עד שהתוצאות כל כך לא נעימות עד שהיא מחפשת איך לאחוז בעצמה ולנטרל את המומנטום על ידי 'היזכרות' בידע האמיתי שלה על מה יכול להיות. איך שלא יהיה, היא יודעת שאין סכנה ממשית, לכל סבל שאתם בני האדם חשים, זה באמת מתעתע במובן האולטימטיבי. ברגע שתמצאו את זהותכם האמיתית בתוככם, תדעו זאת. הכל זה מחזה, קסם, ניסוי, שממנו ניתן לשחזר את מצב ההוויה האמיתי שלכם, אם רק תנסו באמת.

תנופת היצירה מכילה אנרגיות עוצמתיות להפליא. לאנרגיות אלו יש השפעה, הן מרשימות את החומר היצירתי המתפשט-החומר המגיב למיינד היצירתי, המעוצב לצורה, לאירוע, לאובייקט, להתרחשות, להלוך נפש או לכל דבר אחר.

הכוח הזה חזק עוד יותר כאשר הוא משמש לחיוב, חזק יותר מכיוון שבשלילי תמיד חייבים להיות קונפליקטים וכיווני רצון מנוגדים וכיווני רצון שמחלישים את הכוח. בכיוון הקונסטרוקטיבי והמתרחב, זה לא צריך להיות כך כלל. ברגע שניתן יהיה לבצע את המעבר, משהו יעשה 'קליק' בפעילויות ובתהליכי המיינד. הכוח יזרום לכיוון חדש שיגיע בקלות ובטבעיות יותר ללא העינוי שיצירה שלילית גוררת תמיד. ככל שהמודעות הפרידה את עצמה במודעות מהשלם, כך היא מפוצלת יותר, כך הפגיעה גדולה יותר. שלמות התודעה אינה מובנית. זהו מצב ההוויה במלוא אושרו.

זה המקום לשם הכל הולך, חברים. לכן חלק מהניסיונות שלכם חייבים ללכת בכיוון של הכנסת סדר לבלבול פעולות המיינד שלכם, המעורבות העצמית שלו, העיוורון שלו לעצמו, ולפיכך, כיצד הוא  הולך לאיבוד לעצמו. העולם שמחוץ לעצמכם אינו מבלבל אתכם; זה העולם בתוך התודעה שלכם עם כל ההיבטים האלה שציינתי כאן. כעת תוכלו להתחיל לחשוב על העובדה שאתם יכולים בכוונה לרצות לבנות באופן יצירתי על ידי הצהרה מודעת, ניסוח, חשיבה ורצייה של אושר, חיות, הגשמה, אמת, אהבה, צמיחה - באופן כללי ובכל הפרטים האפשריים שיגרמו לכם להיות מאושרים. האקלים של זה עשוי להיראות תחילה 'מוזר', יוצא דופן, לא מוכר. אתם צריך להתאקלם לתוך זה. דמיינו את עצמכם במצבים כאלה, וקיראו לעוצמה האוניברסלית שבפנים לחזק את המיינד המודע שלכם באנרגיה היצירתית הדרושה. הרצון לאושר חייב להיות כל כך חזק, שיש לראות ולבטל את הסיבות לאומללות - וגם את זה צריך לרצות באמת. אז יגדל כוח היצירה; העצמי האלוהי יתן השראה ויראה את הדרך. תלמדו לזהות אותו ולקבל אותו במוח המודע שלכם ... תשתמשו במה שאני אמרתי כאן. אני מתכוון לעשות שימוש פעיל, לא רק לקרוא את זה כתיאוריה יפה, אלא להכיר לעומק את הערך המיידי שלה וליישם אותה כל יום בחייכם. ביום בו תראו את היצירה ההרסנית שלכם ולאחר מכן תשנו אותה באופן מכוון, אכן עשיתם משהו נפלא. הרצון להיות מאושר ולהתפתח בחיים הוא אבן הבסיס לכוח שלכם ליצור. ככל שזה מנוסח בצורה תמציתית יותר - גם באשר לנכונות שלכם להסיר עמדות שמעכבות את התוצאה - כך יצירתכם תהיה יעילה יותר. תהיו מבורכים, תקבלו את העוצמה הזורמת החוצה, ותגדילו את העוצמה על ידי ביטויים וניסוחים מודעים, מכוונים, מוכנים. הביעו את הנכונות שלכם לצמוח, להיות מאושרים, להיות מועילים. אל תעשו זאת מתוך רצון הדוק, מתעקש, מכווץ, אלא בדרך נינוחה ובטוחה, תוך התבוננות שכל האפשרויות קיימות כמציאויות פוטנציאליות, הניתנות למימוש עבורכם ברגע שאתם מכירים ורוצים בכך עם כל הווייתכם הבלתי מחולקת. הכוח קיים, הוא נמצא בכם. כל מה שאתם צריך לעשות הוא להקיש עליו, להשתמש בו, לבנות בעזרת המיינד המודע שלכם את הערוצים שיכולים לשחרר אותו ולהיות שקטים ורגועים מאוד. תקשיבו ותתכווננו אל זה. הוא נמצא שם לנצח נצחים, בכוחו הגרנדיוזי, בחוכמתו המופלאה, בידיעה האולטימטיבית שלו כי אין אלא אושר עילאי, כבר עכשיו, בתוככם.


bottom of page