top of page

הרצאה מס' 224: ריקנות יצירתית

דיברתי איתכם בהרצאה האחרונה על בוא עידן חדש. זה דורש שהרבה מאוד בני אדם יהיו מוכנים לאירוע רוחני זה ... מורים רוחניים ומתקשרים רבים יודעים זאת. אבל רבים פירשו לא נכון את האירוע הזה. הם מאמינים שזה יביא תהפוכות /אסונות ברמה האנושית, בצורה גיאוגרפית. אמרתי את זה בעבר: זה לא נכון. השינויים המתרחשים, כבר כעת בעיצומם, הם שינויי תודעה ... הם חסרי תקדים בהיסטוריה. כי לא היה זמן אחר בהיסטוריה של האנושות כשהכוח הזה היה זמין כפי שהוא עכשיו.

אני הולך לדבר על החשיבות של להיות קולט לכוח הזה, לאנרגיה הזו, לתודעה החדשה הזו: תודעת המשיח שמנסה להתפשט ומתפשטת ומחלחלת דרך התודעה האנושית בכל מקום שאפשר. על מנת לעשות, זאת עליכם להבין עקרון אחר, והוא עקרון הריקנות היצירתית ... עליכם ליצור אווירה ואקלים בתוככם בהם אתם מאפשרים לריקנות זו להתקיים ... כתוצאה מתהליך מתמשך במשך מאות ומאות שנים לקיומכם, התניתם את עצמכם להפוך את המיינד החיצוני למקום עמוס מאוד כך שכאשר העומס הזה נפסק באופן זמני, השקט המתקבל מתבלבל עם ריקנות. זה אכן נראה ריק. הרעש חייב להתפוגג, לסגת, ואכן עליכם לאמץ ולקבל בברכה את הריק כתנאי המקדים והערוץ החשובים ביותר, דרכו לקבל את עצמי האלוהים הפנימי ביותר שלכם. הרשו לי לנסח זאת כך: אם אינכם יכולים לתת לעצמכם להיות ריקים, לעולם אינכם יכולים להתמלא.

חשוב ביותר שתהיו קשובים בציפייה, אך הציפייה הזו חייבת להיות ללא רעיונות שגובשו מראש וללא חוסר סבלנות וללא תקוות שווא. נראה שקשה מאוד להסביר זאת במילים אנושיות. זה משהו שאתם צריכים להרגיש כדי לתפוס את מה שאני אומר לכם כאן: להיות בעלי ציפייה חיובית ובכל זאת להיות חופשי מפרטים וממושגים ורשמים שנקבעו מראש לגבי איך ומה צריך לקרות. יש סתירה לכאורה נוספת הנוגעת בדבר. אתם צריך להיות ספציפים, כפי שציינתי לעתים קרובות, אך הספציפיות הזו חייבת להיות קלה וניטרלית. עליכם להיות ספציפים בדרך אחת אך לא בדרך אחרת. אם זה נראה מבלבל כעת, תבקשו מהווייתכם הפנימית להעביר את ההבנה/ התפיסה למיינד ולנפש שלכם, בסבלנות ובהתמדה; מְלֵאוּת ומילוי חדשים יכולים להתרחש. השקט הפנימי, בִּמְקוֹם זאת, ינסה להבין עם המיינד שלכם. פעולותיו של העצמי הגדול עד כה עולים על דמיונו של המיינד ויכולתו לקלוט, שספציפיות תהווה מכשול. עם זאת המיינד חייב לדעת מה הוא רוצה, להיות מוכן אליו, להגיע אליו ולתבוע את זה, לדעת שהוא ראוי לזה ולא ישתמש בו לרעה. 

כפי שאתם עושים זאת ברוח של ציפייה חיובית אך ריקה במיינד ובנפש, סבלנית ומתמשכת; מלאות ומילוי חדשים יכולים להתרחש. השקט הפנימי יתחיל לשיר, כפי שאומרים. הוא ישדר אור וחום מנקודת המבט האנרגטית. כוח שמעולם לא ידעתם שיש ברשותכם, יעלה. מנקודת המבט של התודעה - ידע, הדרכה, אמת, השראה, חוכמה ויעוץ יגיעו לכל ענייני היומיום שלכם, לחייכם בנושאים הגדולים והקטנים ביותר. אמרתי את זה בעבר, אבל צריך לחזור על זה. יש לטפח באמת את תהליך הריקנות הקליטה והיצירתית. עליכם להקשיב באוזן פנימית, ובכל זאת יש צורך שלא להפעיל עליה לחץ אלא להיווכח מתי ואיך היא תמלא אתכם. זו הדרך היחידה, חברים, למצוא את ההזנה הפנימיית שלכם, למצוא את האלוהות שלכם, ולהיות כלי קיבול לכוח האוניברסאלי הגדול שמשתחרר. 

המיינד הוא כלי שיכול להפריע או לסייע לתהליך זה. כולכם יודעים שהמיינד שלכם מוגבל רק למידת התפיסה שלכם לגבי מגבלותיו. בה במידה שאתם מגבילים את המיינד שלכם, באותה מידה אינכם יכול לתפוס את מה שמעבר למיינד. המיינד הוא סופי, ועליו לשאוף לפרוש את גבולות סופיותו עד שהוא מתמלא באינסוף הנמצא מעבר למיינד והוא בתוך עצמכם, ממש כאן, כרגע. ואז המיינד מתמזג לתודעה האינסופית של היקום הפנימי שלכם שבו אתם אחד עם כל מה שיש ובכל זאת כל אחד מכם הוא אישי באופן אינסופי ... לכן יש צורך - בכדי לעורר ולעודד ריקנות יצירתית -שאתם ... תדמיינו את גבולות המיינד שלכם על ידי שתשאלו את עצמכם על כל הדברים שאתם חושבים שהם בלתי אפשריים עבורכם. במקומות שבהם אתם חסרי תקווה ומבוהלים, חייב להיות רעיון של סופיות שפשוט נעול במיינד שלכם ... לכן יש צורך שתתחילו לנקב את המעגל הסגור הזה ... אתם עושים זאת על ידי שתתוודעו תחילה לכך שאתם אכן מחזיקים באמונות מוגבלות , במקום לקחת אותן ללא עוררין כמובן מאליו. השלב הבא הוא לאתגר אותם. זה דורש טרחה לעבור דרך היחס המתורגל היטב של התבוננות עצמית ועימות עצמי עם האמונות המוגבלות שלכם ולחשוב עליהן באמת.

חוק נוסף בעל חשיבות רבה למטרה זו הוא שאסור להתקרב להיפתחות לתודעה האוניברסלית הגדולה יותר ברוח קסם שאמורה לחסל את ההתהוות, הצמיחה והתהליך הלמידה. כעת, לא משנה באיזו דרך כוח אולטימטיבי זה אמור למלא ולתמוך בכם, המיינד החיצוני שלכם חייב לעבור את השלבים של השגת כל ידע ולדעת- איך הדרושים לשם כך. כולכם יודעים זאת בתחומי האמנות והמדעים. אינכם יכולים לקבל השראה כאמן גדול, לא משנה כמה גאונות יש לכם, אלא אם כן תלמדו את המלאכה ואת המיומנות הטכנית החיצונית. אם העצמי הנמוך הילדותי רוצה להשתמש בערוץ ליקום הגדול יותר על מנת להימנע מהחד- גוניות הראשונית של למידה והתאמה, הערוץ יישאר סגור. כי זה מסתכם בבגידה, ולא ניתן לרמות את אלוהים. לאחר מכן האישיות עלולה להיות בספק רב אם קיים משהו מעבר למיינד מכיוון שלא יוצאת תגובה מעוררת השראה על בסיס שימוש בקסם כדי 'לבשל על אש נמוכה' את תחושת העצלנות והפינוק העצמי.

יחד עם זאת, עליכם לטפח נייטרליות. המסירות שלכם למלא את רצון האל צריכה לבסס גישה ש'כל מה שמגיע מאלוהים בסדר אם אתם רוצים בזה ובין אם אתם לא רוצים'. יותר מדי תשוקה היא מכשול לא פחות מהעדר כל התשוקה המתבטאת בוויתור ובחוסר תקווה. הסירוב לסבול כל תסכול יוצר מתח פנימי ומבנה הגנתי שסוגר את הכלי של המיינד ושומר על המעגל הסגור. במילים אחרות, אתם, הכלי, צריכים להיות נייטרלים. עליכם לוותר על כן או לא חזק, הדוק, בעל רצון עצמי כדי לפנות מקום לאמון גמיש שיונחה על ידי האל הפנימי שלכם. אתם צריכים להיות מוכנים, גמישים, סתגלנים, בוטחים ומוכנים תמיד לעוד תפנית, לעוד שינוי שלא שקלתם אותו. מה שנכון לעכשיו אולי לא יהיה נכון מחר ... דמו בנפשיכם כי ברעיון לפגוש תמיד כל סיטואציה חדשה על ידי השראה מחדש, בידיעה שמה שנכון בסיטואציה אחת אולי אינו נכון במצב אחר, יש ביטחון חדש שעדיין לא מצאתם.

יותר ויותר אתם מגלים את האמת של איחוד שבו הדואליות מפסיקה להתקיים והסתירות אינן עוד סתירות; כאשר אתם חווים שני ניגודים קודמים כשני היבטים של אותה אמת, ושניהם תקפים. כאשר האדם מתחיל לתפוס את העיקרון הזה ומיישם אותו על חייו שלו, על השקפתו, על ערכיו, אז אכן הוא מוכן לקבל את התודעה החדשה המשתחררת בתחומים הרבה מעבר לשלכם. אם כך גם כשאני אומר שאסור לכם להתקרב לערוץ האלוהי שבכם בגישה שזה חוסך לכם עמל ועבודה ואת מציאות החיים והצמיחה, אני לא אומר את זה כסתירה לצורך להיות בקליטה פסיבית. זה פשוט שינוי של מבנה האיזון. היכן שהייתם פעילים יתר על המידה במיינד, כעת עליכם להשתיק ולאפשר לקרות. היכן שהתעקשתם להשתלט על הפיקוח והשליטה, עליכם לוותר כעת על השליטה ולתת לכוח פנימי וחדש להשתלט. מצד שני, במקום בו נטיתם בעבר להתעצל ולפנק את עצמכם וחיפשתם את הקו בו יש הכי פחות התנגדות ולכן גרמתם לעצמכם להיות תלויים באחרים, כעת עליכם להשתלט ולטפח באופן פעיל את העקרונות המסייעים לבסס את הערוצים לאלוהים הפנימי שלכם. אתם גם צריכים להביע באופן פעיל את המסרים של ערוץ זה (האלוהים הפנימי) בחיים. אז, כפי שאמרתי לפני שנים רבות, הפעילות והפסיביות צריכות להיות להתהפך. 

מגיע הזמן שבו, למרות הפחד, אתם מחליטים ברוגע ובשקט להיכנס לריק. אז אתם מרוקנים את המיינד,  כדי לפגוש את הריק עמוק מבפנים. הביטו וראו! בקרוב מאוד אותה ריקנות תרגיש לא מלאה, לא באותו אופן כמו שהתרגלתם אליה, אבל הריקנות תכיל חיים חדשים שהמלאות הישנה לא אפשרה אותה ... אתם תרגישו את כל הישות הפנימית שלכם, כולל הגוף שלכם וההוויה הפנימית האנרגטית שלכם כאילו היו 'צינור פנימי' שהוא חי, חי ותוסס ... הריק הזה, הריק החיים התוסס הזה הוא אלוהים המדבר אליכם. בכל רגע של היום, הוא מדבר אליכם היכן שאתם זקוקים לו ביותר. אם אתם באמת רוצים לשמוע אותו ולהתכוונן אליו, תוכלו להבחין בו, תחילה במעורפל, אחר כך בעוצמה. אתם צריכים להתנות את האוזן הפנימית שלכם כדי לזהות אותו. כשתתחילו לזהות את הקול החי התוסס שמדבר בחוכמה ובאהבה - לא באופן כללי, אלא ספציפית אליכם - תדעו שהקול הזה תמיד קיים בכם, אבל התנתתם את עצמכם שלא תשמעו אותו. 

אסור להשאיר את המיינד והשכל מחוץ לזה. זהו כלי שחייב להפוך למאוחד ואחד עם התודעה הגדולה יותר. במשך עידנים רבים האמין האדם כי כוחות המיינד והאינטלקט הם צורת ההתפתחות הגבוהה ביותר, וחלקם עדיין מאמינים בכך כעת. אז הם לא עושים כל ניסיון לצאת במסע עוד ועוד עמוק לתוך הטבע הפנימי שלהם כדי למצוא אוצרות גדולים יותר. מאידך גיסא, ישנן תנועות רוחניות רבות הנוהגות להשליך ולבטל את המיינד כליל. זה לא רצוי באותה מידה כי זה יוצר פיצול יותר צאשר איחוד ... מומלץ להתיר את המיינד באופן זמני בלתי פעיל. אבל להאשים את המיינד כאילו זה השטן ולגרש אותו מחיי האדם, מפספס את הנקודה. 

כעת המיינד צריך לבטא את העיקרון הנשי - קליטה. אין זה אומר שהגבר יהפוך לפסיבי, בשום אופן. במובן אחר הוא יהיה פעיל יותר, עצמאי יותר באמת ממה שהיה קודם. שכן כאשר המיינד מקבל השראות מתודעת האל, יש להוציא את ההשראות האלו לפועל. אבל ההוצאה לפועל היא הרמונית, חסרת מאמץ, לא כמו התכווצות.


bottom of page