top of page

שאלות ותשובות > אסופה 3

מערכת יחסים (נזקקות)

שאלה

גיליתי בתוכי ילד מאוד מאוד נזקק שכל כך זקוק לאמא ונבהל מלהיות לבד. זה עורר חוויה מאוד מאוד מפחידה. לפעמים זה כמעט בלתי נסבל. אתה יכול לעזור לי עם זה ?

המדריך

כן. ראשית, אני רוצה לומר לך, זה רק בלתי נסבל כי אתה חושב שזה בלתי נסבל. אתה מחזק את השיכנוע ואת התפיסה המוטעית שזה בלתי נסבל. ברגע שתטיל ספק ברעיון זה, תראה שאינו קשה מנשוא. זו תהיה תחושה רכה שאינה משמידה, שאינה מפחיתה את מי שאתה ואינה משפילה.

את הרעיונות האלה עליך לבחון ולהחליף בגישה חדשה שאומרת, "טוב, אולי זה לא כל כך נורא. אולי אני לא אהיה הרוס מזה. אתן לזה הזדמנות. זה בתוכי ואני אקבל את זה ואהיה בזה ואעבור דרך זה בתום לב ובאמונה שאפגוש במסע מסויים זה, בתוך המסע, משהו שעדיין לא מצאתי ושייתכן ואגלה כבעל ערך קיצוני."

במידה בה המציאות מוכחשת, באותה מידה אתה מרמה את עצמך. אם המציאות היא כאב או חוסר אונים או נזקקות או שליליות או מה שזה לא יהיה, המציאות המוכחשת היא הקיפוח שלך בחיים. ואז האדם מתרוצץ במעגל. הוא חושב שבגלל שהוא מקופח, מחוייב המציאות שהוא שלילי, אבל הוא מקופח באמת כי הוא מכחיש את מה שיש.

לכן אני אומר לך, זה רחוק מלהיות איך שאתה עושה את זה. המחשבה שזה קשה, היא שיוצרת את המחסום. העובדה שמצאת את החלק הזה בך היא מדד ההתקדמות שלך, כי לפני כן התכחשת לזה במאמצים רבים כל כך, שלא יכולת אפילו להתקרב כדי להיות  מודע לחלק הזה. אז אתה מתחיל להיות מודע. תן לזה להיות, עם אמונה. תנוע דרך זה. תן לעצמך להרגיש את זה, ותמצא כוח מאחד השונה מאוד מסוג החוזק שניסית לרכוש בכוח כתוצאה מהכחשת החלק הזה בך. תמצא את החוזק האמיתי שלך שהוא גם רכות.


שאלה

אני מסיים כעת קשר ארוך ומגלה שאני עובר בין מקום של כאב שנראה קשה מדי ומתוח מדי. ואז אני אומר לעצמי בצורה היסטרית שאני לא אוכל לסבול את זה, שאם לא כן אתנתק ואמצא את עצמי פשוט נאחז בדימוי עצמי, כדי למלא את החלל. זה נראה חלק מתבנית נפשית שיש לי, שני קצוות שאני תמיד מתנועע ביניהם. הייתי רוצה עזרה כלשהי בתחום זה.

המדריך

חשוב מאוד שתבין שזה לא המצב המסוים הזה שמביא או יוצר אצלך את התחושות האלה. התחושות וההתייחסות הזו שאתה מתאר כבר שם. מצד אחד יש דרישה חזקה במיוחד הקשורה לתחושות שלך של נזקקות. מצד שני, יש הגנה מפני הצורך הזה והדחיפות שזה יוצר בך - תחושת הלחץ שהפעלת בתוכך. יש בך "אני חייב שיהיה לי", חוסר נכונות לשחרר את מה שאתה רוצה. זה משעבד אותך ואז יוצר הגנה נוספת של אי -נזקקות מזויף ומפחיד.

במילים אחרות, יש רמה אחת של נזקקות כוזבת שהיא תוצאה של "אני חייב לקבל את זה. אני דורש זאת. אני לא יכול לסבול שאין לי משהו שאני רוצה." כתוצאה מהלחץ שהדבר יוצר, אי- הנזקקות הכוזבת אומר, "אני לא זקוק לשום דבר", וזה מה שאתה אולי מתאר בדימוי העצמי הזה שלך.

שני המצבים הם שקריים. הם צרכים ואי נזקקות מזויפים. זה בהחלט הכרחי לפלס דרך, לעבור את הדרך הזו על מנת למצוא את המרכז בך שבו יכולים להיות לך צרכים אמיתיים שלא חייבים להתממש - שם יש זרימה רכה. משם תבוא הגשמה אמיתית, בין אם תקבל את מה שאתה רוצה כרגע ובין אם לא. זה לא קשור כלל לגאווה של האגו.

אי אפשר לקיים יחסים מתגמלים באמת או להיות מתוגמל על ידיך, כפי שאומרים, מבלי שתלמד את הצעדים האלה ותגלה את הכזב של הניזקקות שלך ושל אי הנזקקות שלך.  השלמה וקבלה שזה לא סוף העולם עבורך,  אם אתה מרגיש כאב או צורך ואין לך.



____________

מחול מודרני - James Bay - Let It Go


bottom of page