top of page

שאלות ותשובות > אסופה 4

פחד להיות בעכשיו

שאלה

כאשר הרשיתי לעצמי להיפתח ולחוות במידה מסוימת תחושה של להיות בעכשיו, זו הייתה חוויה מאוד יפה. יחד עם זאת, אני גם חוֹוֶה פחד שזה יציף אותי ויתגבר עלי, שזה יהיה טוב מדי - זה, במובן מסוים, כמעט יגרום לי לאובדן כוח: שאני לא ארצה לעמוד בהתחייבויות שלי מבחינת לימודים או עבודה. אני חש חזק מאוד שזה מבוסס על תפיסה שגויה. מה טיבה של התפיסה המוטעית הזו שיש לי?


המדריך

כן! עכשיו, ידידי היקר, זה דבר נפלא שהפכת מודע ספציפית למצב הזה, אשר אגב, דיברתי עליו די לאחרונה באחת ההרצאות [הרצאה מס' :149 משיכה קוסמית לקראת איחוד – תסכול]. כעת אתה מבטא את המצב הכללי שקיים בכל נפש אנושית, ורוב בני האדם אינם מודעים לפחד הזה.

הדרך שבה רוב בני האדם מתמודדים עם זה היא שהם הורסים באופן לא מודע את האפשרות לממש את האושר הזה. הם תמיד מוצאים סיבות טובות לעשות זאת, כנראה, או שהם אפילו לא רואים שהם הורסים את זה ואיך הם עושים את זה. ואז הם מאבדים את הקשר עם הקישור - נהרס הקשר בין המעשה לבין ההבנה שהמעשה נעשה, ומדוע מעשה זה נעשה.

כך שההגשמה הזו לא יכולה להתרחש, או יכולה להתממש רק בצורה מאוד מוגבלת, עם התוצאה הרחוקה יותר, כי אז האדם משתוקק להגשמה. הוא משתוקק לזה ולא מסוגל לעשות שום דבר בקשר לזה עד שתתבסס המודעות שזה נעשה ולמה. עכשיו, בכל פעם שאדם בנתיב של מימוש עצמי הגיע למודעות הזו שאתה מתאר עכשיו, זה באמת חצי מהמאבק.

כעת אפנה לתחושה הספציפית – בנוסף למה שאמרתי באופן כללי בהרצאה המשתייכת למשיכה האוניברסלית הזו שכולם חשים ובכל זאת מתקדמים נגדה, של להיות מושמדים כאשר נמצאים בזרם החיים הזה, כאשר מתמסרים לזרם החיים. כי האגו החיצוני חייב לחדול להתנגד, לפנות את מקומו ולתת לאדם הפנימי להשתלט, לעצמי האמיתי. זה הפחד.

זה פחד לא מוצדק, כי בכל פעם שהאדם הפנימי משתלט, הדברים נכונים. המציאות הקוסמית היא חסרת קונפליקט, היא לא משהו שקורה בזמן ובמרחב. זה קורה ממש כאן ועכשיו, כשיש את האומץ להתמסר לאדם הפנימי הזה.

האגו החיצוני שלך הוא לא ההגנה שאתה חושב, כשהאגו החיצוני חזק. הדרך המסוימת שלך, מנקודת מבט זו, הובילה, קודם כל, לחיזוק האגו שלך. זה אולי נשמע פרדוקסלי, אבל במידה המדויקת בה האגו שלך התחזק, אתה יכול להשתמש בכוח האגו הזה כדי להתייעץ בכוונה עם הישות הפנימית. בזמן שאתה עושה זאת, הפחד שלך מהנאה מוחלטת ומהגשמה מוחלטת ייעלם.

אבל קודם כל, יש לנצל את כוח האגו שלך באומץ שנדרש כדי להתמסר להוויה הפנימית, הישות האלוהית, שהיא די קרובה ודי זמינה ודי ברורה אם מותר לה להתבטא - אם היא נקראת באופן מכוון כדי שייעשה בה שימוש.

לאדם יש מאה אפשרויות לעשות זאת בכל יום. אבל הוא כל כך מותנה וכל כך רגיל לפעול בצורה אחרת, שזה אפילו לא עולה בדעתו. במקרה הטוב עולה בדעתו להתייעץ עם הישות הפנימית הזו כשהוא עושה מדיטציה או מתפלל בהזדמנויות ספציפיות. אבל הוא לא מתייעץ עם הישות הפנימית בחיי היומיום, בבעיות היומיומיות הקטנות והגדולות.

לא עולה בדעתו לחשוב שיש- ממש כאן ובדיוק שם- את האינטליגנציה האלוהית, את האמת האלוהית, את הנוכחות והעוצמה האלוהיים. עצמי האגו יכול אז לומר, "אני נותן את עצמי לזה; אני רוצה לחיות על יד האמת האלוהית, בהשראתה. אני משתמש בעצמי האגו שלי כדי לתת לעצמי האגו הזה לשחרר את כל הגאווה שלו, עם כל הפחד שלו, עם כל הרצון העצמי שלו, עם כל היָהֳרָה העצמית שלו, עם כל התפיסות השגויות שלו", ולהתמסר להוויה הפנימית הגדולה יותר הזו.

זהו השילוב של עצמי האגו עם עצמי האלוהי; זו מציאות מיידית. כשזה קורה – באופן הדרגתי במידה שזה קורה - הפחד נעלם, הפחד שהזכרת, הפחד מהגורל של הגשמה מוחלטת ואושר והנאה מוחלטים עילאיים, שהם זכות מלידה של כל בן אדם.

הפחד מזה מתמוסס ולכן הקונפליקטים מתמוססים בצורה נפלאה ונכונה ביותר, בין אם הם קונפליקטים פנימיים או חיצוניים או שניהם. אבל זו חייבת להיות הדרך וכל השאר מוביל לפתרונות שגויים, פתרונות שיכולים רק ליצור עוד קונפליקט ועוד אומללות באופן מקיף, מסביב.

הנה, מבחינתך, ידידי, ככל שאתה מודאג, הצמיחה שלך הלכה מאוד בכיוון של חיזוק האגו שלך. אני יכול אפילו לומר שהחודשים האחרונים הראו שינוי מדהים ביותר מבחינה זו. אבל עכשיו מגיע הזמן שבו האגו שלך יכול להתחזק עוד יותר על ידי התהליך שתואר כאן זה עתה; בכל רגע שבו יש לך פחד וחרדה, לשלוח את המחשבה לתוך הישות הפנימית הזו, "אני מתמסר לאינטליגנציה האלוהית עם השקפותיה הרחבות יותר. מה עלי לדעת במצב הספציפי הזה על הפחד שלי?" או, "איך אני יכול לקבל השראה כדי להיות הכי מועיל במצב הזה?" זוהי הדרך.


שאלה

בשבוע-שבועיים האחרונים חוויתי תחושות מוזרות של לא להרגיש את עצמי עם הראש. זה קשה להסביר. אני מרגיש ויודע דברים בגוף שלי בִּמְקוֹם בראש, ורק הייתי סקרן, האם זה ביטוי למשהו?


המדריך

כמובן, של הַגְבָּרַת הבריאות. כמובן! כי בעבר הפחד שלך גרם לך להקהות את רגשותיך, לסגת ולהתרחק מהרגשות שלך. בכל מקום שבו היו לך רגשות, היו יותר תהליכים שקולים של המיינד, כי זה נראה לך בטוח יותר. אבל ככל שאתה גדל ומשיל את האזיקים שלך וּמְתַקֵּן את התפיסות השגויות שלך, אתה הופך לחי וקיים.

הרגשות שלך הם משהו שאתה מרגיש כמציאות בגוף שלך, בכל הווייתך, באדם שהינך כולו, לא כתיאוריה במיינד שלך, לא כתהליך מחשבתי. לכן, זהו סימן מוחלט שאתה הולך בכיוון הנכון. אתה הולך בכיוון הנכון בדרך העמוקה והמוחלטת האפשרית ביותר. כי איך באמת אפשר להפוך לחי וקיים אם לא מבינים את הבעיות והתפיסה השגויה של עצמך? זה בדיוק מה שאתה עושה, וזה משחרר את הקהות ואת הנעילה של הרגשות שהיו לך.


שאלה

אני חוֹוֶה את הפחד שלי עכשיו דרך הזיכרון. למשל, איכשהו אני מפחד ממשהו ואז אני אגיד, "אני לא מרגיש פחד", אבל אני זוכר שפחדתי, אז אני צריך להמשיך לפחד. אתה יכול לתת לי הסבר?


המדריך

כן, אתה נאחז בפחד שלך. הפחד שלך הוא הגנה מפני רגשות אחרים, רגשות טובים, שאתה חושש מהם יותר מאשר מהפחד שלך.


שאלה

ובכן, אני מתחיל להיות מודע לרגש הזה. וגם, אני הופך מודע יותר לכך שיש בי יותר מדי עוינות.


המדריך

כן, זה דבר נפלא שאתה מתחיל להיות מודע לכך. אתה צריך לאפשר לזה להגיע באמת למודעות המלאה שלך במלוא העוצמה. אתה צריך לגשש ולחפש וללמוד דרך שבה תוכל לבטא את העוינות הזו בצורה לא מזיקה, לא הרסנית - שלא תפעל על פיה בעיוורון - אלא שאתה מודע לה ונותן לעוינות ביטוי בצורה שהיא לא יכולה לפגוע. ככל שתעשה את זה יותר, כך תמיר בסופו של דבר את האנרגיה הזו מחדש לערוצים מועילים.


שאלה

הפחד שלי עכשיו, אתה מבין, הוא שאם אני באמת אשחרר את העוינות שלי, אכנס לדיכאון.


המדריך

לא, לא תעשה זאת, אם תעשה את זה בצורה הנכונה ויש לך את כל העזרה, ידידי. הייתי אומר, בכל דרך אפשרית, תעבוד כמה שאתה יכול בנקודה הספציפית הזו, כי הגעת לצומת דרכים. הגעת למשהו שבאופן לא מודע שאפת אליו כל השנים בנתיב, מבלי לדעת במודע לְמָה שאתה באמת מצפה, לְמָה שאתה באמת צריך לפגוש כדי לצאת מהקשיים שלך. אבל זה המקום שבו אתה נמצא כעת, ולכן חשוב מאוד שתהיה כמה שיותר מרוכז בעבודה הזו. לוותר על כל התנגדות.


שאלה

אני מתנגד לחלוטין. אני לא מבין.


המדריך

ובכן, זו בדיוק הסיבה, כי זוהי צומת הדרכים ואתה חושש שעכשיו הדברים האלה יצאו לאור. כל חייך בעבר, הוקדשו כדי לכבול אותם ולבנות את ההגנות שאתה יודע עליהן. אבל עכשיו הגיע הזמן שבו זה באמת כברלא תיאוריה אלא מציאות, שבה אתה באמת יכול לעשות את השינוי. אם תיקח את עצמך בידיים ותתגבר על ההתנגדות ותעשה כל מה שאתה יכול, אתה תהיה בסדר. אין לך ממה לחשוש

Fields of Gold
bottom of page