top of page

הרצאה 245: "לכל פעולה יש את ההשלכה שלה בספירה של המציאות העכשווית. קשה יותר לראות את זה בין מחשבות לבין עמדות או גישות מרומזות. ככל שהאדם מפותח יותר, כך הוא יכול לתפוס את היחס שבין סיבה לתוצאה ברמות פחות גלויות ומובנות מאליהן".

הרצאה 57: "כל מחשבה או יחס, באם מודעים או לא מודעים, הם פעולה מוחלטת. אולם ככל שזה פחות מודע, כך גדלה ההשלכה."

הסיבה והתוצאה

"בכפוף לטבע הלא מודע בקונפליקט של המאבק הפנימי, ההתרחשות החיצונית מגיבה לצד השלילי הלא מודע, גם אם הצד החיובי ניצח בתגובות החיצוניות שלכם".

הרצאה 20: "ככל שהאדם בנתיב של התפתחות עצמית, ככל שהוא מפותח יותר ברמה הרוחנית, כך ההשלכות תגענה מהר יותר, וכך- ההיפך. יש סיבה טובה מאד לכך, וגם היא קשורה לחוק רוחני: ככל שאתה עולה מהר יותר, כך עובד החוק מהר יותר. אחת הסיבות לכך היא שמי שנמצא בנתיב ורכש רמה מסויימת של ידע רוחני והבנה, יבין מהו עיקרון הסיבה והתוצאה בחייו. מי שלא בנתיב, לא יבין; ולכן אין זה משנה אם התוצאה תגיע בגלגול זה או בגלגול הבא, כי ממילא האדם לא יוכל לעקוב לאחור אחר הסיבה. בו בזמן, מי שלא בנתיב הוא חלש יותר רוחנית ולכן התוצאה עלולה להיות קשה מדי בכדי לשאת בבת אחת. על כן, התוצאה מגיעה בחלקים, לפעמים, כדי שיהיה קל יותר לתפוס; בעוד שמי שבנתיב מפתח חוזק גדול כל כך, שהוא יכול להתמודד עם זה מהר יותר ולשים את מאחוריו. והעובדה שהוא יכול לקשור בין סיבה ותוצאה ולהבין את עצמו טוב יותר כדי לטהר את עצמו באופן יותר יעיל, תעזור לו מאד. תמיד קל לנו יותר כשאנחנו יודעים למה עלינו להיתקל במשהו, מאשר לא לדעת את הסיבה. העזרה הזו היא הטבה או בונוס שהרווחנו בנתיב, בזכות המאמצים שהשקענו."

הרצאה 21: "תמיד אמרתי- וזה מתייחס לכל היישויות הרוחניות והאנשים- שהיחס שלכם, הדעות, הרגשות והמחשבות יוצרים את העולמות הרוחניים, למרות שייתכן ואתם עדיין חיים על האדמה. לכן, כל אחד מכם יוצר את העולם שיהיה שלו."

הרצאה 60: " התת מודע שלכם משפיע על תת המודע של אחרים; בהתאם לרמה שאתם חולקים/ משחררים את המסיכה והעצמי הנמוך, אתם משפיעים על הרמה המסויימת הזו באדם האחר."

הרצאה 100: "התוצאה הראשונית והעיקרית בנתיב זה היא ההבנה של הסיבה והתוצאה שלכם והתחושה של עוצמה, עצמאות, שאתם יכולים לסמוך על עצמכם, העמידות- העצמית והצדק שהבנה זו נותנת לכל אחד."

הרצאה 128: "החופש הכי מיידי שאתם עומדים לגלות בנתיב זה הוא המימוש של טווח ההשפעה מרחיקת הלכת שלכם. כאשר אדם סוף סוף מזהה את המשמעות של סיבה ותוצאה בחייו, התוצאה היא שינוי עצום בגישה לחיים. בדרך כלל יש לעשות עבודה ראשונית לפני שהנתיב יביא אתכם להֲבָנָה זו. ייתכן שגיליתם דימוי כלשהו, הבנתם מספר בעיות וקונפליקטים פנימיים, ובכל זאת אין לכם מושג מהם הגורמים המיידיים והתוצאות, ומכאן התפקיד העצמאי שיש לכם בגורל שלכם, במה שנראה כנסיבות בלתי ניתנות לשינוי. כרגע, אינני מתייחס לקשרים מיסטיים בעלי אופי מרחיק לכת יותר, תנאים קרמטיים, סיבה ותוצאה שהוסרו פעם, פעמיים או עשר פעמים; אלא קישורים ישירים וגלויים של סיבה ותוצאה, שנראים, אם אתם בוחרים לראות ולהבין."

"פעולה פנימית כזו פירושה לקחת את מושכות החיים לידיים שלכם. במובנים מסוימים, אתם עדיין בתוך הגדר הראשונה שבה אתם לא רואים את הקשר המיידי בין סיבה ותוצאה. אתם חסרי אונים, כי אתם מאמינים שאכן זה מצבכם, לא כי אתם חסרי אונים באמת. כאשר אתם נהיים מודעים לכל זה ומתחילים לגבש מחשבות ברורות וחזקות וזרמים של רצון, כאשר אתם מביעים את כוונתכם להשתנות, תוכלו לעבור את הסף המכריע."

חוק זה קשור ישירות לרצון חופשי ולמציאות שבה כל מה שקורה הוא תוצאה של התרומה שלנו לנושא. רצוי שנבין שהחיים -בהם מעורבבים חלקים טובים וחלקים רעים- אינם הסיבה לבעיות שלנו אלא התוצאה. הסיבה למאבקים שלנו נעוצה בנו ובמה שהבאנו לידי פעולה באמצעות המישגים והתפיסות השגויות שלנו. חשוב לציין שייתכן ויווצר פרק זמן ארוך מאד ( של שנים או אפילו גלגולי חיים ) בין הסיבה לתוצאה, מה שעלול להקשות על מציאת הקשר. עלינו להבין שברגע שנקטנו בפעולה מסויימת, לא ניתן להחזיר את הגלגל אחורה. האפשרות שעומדת בפנינו היא לנסות לתקן את המישגים שלנו דרך הגילוי של הסערה הפנימית שהביאו לכדי הפעולה הזו.

החוק הזה אומר בפשטות: " מה שאנחנו נותנים, את זה נקבל". החוק פועל בכל רמה של הוויה, אין הוא טועה אף פעם והוא פועל כל הזמן. המטרה שלנו היא לפעול שוב ושוב בדרך שבה מה שנקבל בחזרה זה מה שאנחנו באמת רוצים בו. ברם, לעיתים תכופות, אנחנו רוצים להמשיך את ההיצמדות לאמונות המוטעות והלא נכונות שיש לנו לגבי החיים. אבל החיים לא מתקיימים בדו-קיום עם שקריות. לכן אנחנו נוטים להסיק שהחיים נוקמים בנו. ברגע שאנחנו מתקדמים בנתיב האישי, זוכים בהבנה איך זה פועל, נראה שכל רוע הוא בריאה עצמית. לכל דבר רע שקרה לנו יש גרעין בתוכינו, וכדי לפתור את חווית הכאב עלינו למצוא את השקריות הסמוייה. גילוי זה מביא לנו את התרופה והמזור לכאבים שלנו והשיעור שאנחנו לומדים עוזר לגדילה שלנו.

bottom of page