top of page

מתוך הרצאה 17: "... לכל אינדיבידואל יש נטייה מובנת לרצות להיראות נעלה על אחרים. אתם מסתירים את הפגמים שלכם, אתם מסתירים את החסרונות שלכם, ואתם רוצים להראות את הצד הטוב ביותר שלכם. כולכם משתוקקים להערצה, לקבלה ולאהבה. אתם חושבים שלהראות את הצד הטוב ביותר שלכם יביא לכם אהבה. ובכל זאת כולכם יודעים שאם אתם רוצים לקבל אהבה, עליכם לתת אותה קודם.

לוותר

להרשים אנשים אחרים, בין אם אתם עושים זאת במודע או שלא במודע, זה לא לתת אהבה. מצד שני, אתם בהחלט נותנים אהבה במובן העמוק ביותר כשאתם נותנים ומראים את עצמכם כפי שאתם באמת, בלי שום מסכות - גם אם יש בזה קצת השפלה.

כן, חבריי, בדרך זו אתם מציעים את המתנה הגדולה ביותר. למה? כי הישויות האחרות מרגישות חסרי ביטחון בדיוק כמוכם. אם הם יראו אתכם מושלמים כמו שאתם רוצים להיראות, תחושת הנחיתות שלהם תגדל. הם ירגישו, במודע או שלא במודע: "הוא כל כך מושלם - או שהיא כל כך מושלמת - למה אני לא יכול להיות כזה?" הם ירגישו אפילו יותר בודדים ושהוציאו להם את הרוח מהמפרשים, והם יבזו את עצמם אפילו יותר. לכן הם, בעיוורון שלהם וכהגנה היחידה שלהם, ישימו מעטפת צמודה עוד יותר סביב עצמם. זה מפריד אותם עוד יותר מאחיהם ואחיותיהם. הם יעשו את מה שאתם עושים בכך שינסו להיראות עצמאיים וכל כך מושלמים! אולם אם אתם מראים את עצמכם כפי שאתם באמת, עם כל החולשות שלכם, ללא כל העמדת פנים, אתם נותנים מתנה גדולה ונדיבה; אחיך או אחותך יחשבו, "ובכן, הוא, או היא, אינם טובים ממני," וזה ירים אותם מהמקום בו הם נמצאים. הוא או היא יירגעו, ירגישו פחות בודדים. אז אתם יודעים מה יקרה? תקבלו בדרך זו בדיוק את מה שרציתם להשיג: אהבה, הערצה.

תקבלו אהבה כי תחילה וויתרתם עליה. אתם מכירים את החוק הרוחני: 'ראשית עליך לוותר על מה שאתה רוצה להשיג'. ויתרתם על הערצה, כלומר וויתרתם על עשיית רושם, על לרצות אהבה מאחרים כי אתם נראים כל כך נפלא; במקום זאת, עשיתם מתנה לאחרים על ידי הפחתת הבדידות שלהם עם הפגמים שלהם וחוסר השלמות, כביכול. כל האנשים חושבים שהם די לבד עם חוסר השלמות שלהם, למרות שהם עשויים לראות ולבקר את הפגמים של אחרים כל הזמן. זהו אחד מחוסר העקביות של העצמי העיוור והבלתי מפותח.

ויתרתם על היוהרה שלכם. ויתרתם על חלק מהאגו שלכם. וזו הסיבה שעליכם לקבל כך, ובדרך זו בלבד, את מה שמעולם לא הצלחתם לקבל בדרך האחרת, שהעצמי הנמוך שלכם בחר עד עתה בעיוורון. אם אתם מוותרים על האגו שלכם בדרך זו, אתם מעניקים את המתנה הכי גדולה שאפשר לאדם אחר, ולכן החוק חייב להיכנס לתוקף. זו דרך כל כך פשוטה, יקרים שלי, כל כך פשוטה שאף אחד מכם לא היה חושב עליה. ועדיין, בהתחלה זה לא נראה קל. נראה שקשה למשוך את עצמכם מהמקום הגבוה שבניתם במודע או שלא במודע לעצמכם. לאחר שנקטתם את הצעד הזה למרות כל ההתנגדות, אתם חייבים לראות את החוק האלוהי פועל בתוככם ומחוצה לכם. התוצאה חייבת להגיע.

bottom of page