top of page

הרצאה 25: "המחיר שאתם משלמים בהליכה בנתיב זה הוא לא רחמים עצמיים, לא אשליה עצמית. ריסון ואיפוק מוחלטים, זמן, מאמץ, התמדה, סבלנות ואומץ. אין אמצעים אחרים על פני האדמה או בגן עדן לזכות בהרמוניה, אהבה, אושר וביטחון פנימי מלא."

"כאשר אתם הולכים בדרך הנתיב, עליכם גם להכין את עצמכם לציית לחוק רוחני אחר האומר שיש לשלם מחיר עבור כל דבר."

לשלם את המחיר

"כאשר אתם הולכים בדרך הנתיב, עליכם גם להכין את עצמכם לציית לחוק רוחני אחר האומר שיש לשלם מחיר עבור כל דבר. מי שמנסה להתחמק מכך, ישלם בסופו של דבר מחיר כבד בהרבה. כל אדם עושה את זה באופן תדיר, בדרך זו או אחרת. יש כאלו העושים זאת יותר באופן שניכר, אחרים באופן סמוי יותר ובחשאי. הרבה אנשים לא עושים זאת בגלוי, אבל באופן פסיכולוגי כולכם עושים זאת, במיוחד כשאתם מגיעים לנתיב עם עיניים פקוחות למחצה. תקלטו שיש מחיר, אבל המחיר ממש בעל ערך! כשאתם קונים בית ואתם רוצים אחוזה יפהפיה, אתם משלימים עם דרישת תשלום הולמת. לא תצפו שאחוזה או ארמון יעלו כמו בקתה. ברמה החומרית, אין לכם ריב עם אמת זו. אבל ברמה הריגשית, הפסיכולוגית והרוחנית, אתם רוצים ארמון במחיר של בקתה ולפעמים אינכם רוצים לשלם כלל."

הרצאה 24: "המחיר עבור אשליה הוא גבוה ביותר. ככל שאתם רוצים להימנע מלשלם את המחיר הטבעי וההוגן, כך הקנס נהיה כבד יותר. זהו חוק בלתי נתון לשינוי. כל המחלות של הנפש מבוססות על התחמקות מלשלם את המחיר הלגיטימי; הדרך הקלה היא הרצון וההתעקשות לקבל את שניהם יחדיו."

הרצאה 29: "יש לשלם מחיר עבור כל שביעות רצון / סיפוק ניכספם. אי הרצון לשלם את המחיר ההכרחי משאיר את המטרה בתת מודע, במחשבה הילדותית איך לעקוף את המחיר. לא נוח להבין ולציית לחוקים של צדק; כך שכאתם משאירים את זה בתת מודע אתם נעשים חולים, לא רק פיזית, אלא בכל הרמות של ההוויה שלכם."

הרצאה 41: "לכל יתרון/ תועלת יש את החיסרון שלו."

הרצאה 32: "יש לעמוד אל מול הצד הלא מועיל של כל חלופה או של כל החלטה ולקבל אותם." "בספירת האדמה הרוב המוחלט של האנשים הם חמדנים, לאו דווקא בפן החומרי, אלא הריגשי. וכשאני אומר חמדנים, אני מתכוון לצבור יתרונות מבלי לקחת אחריות כדי לשלם את המחיר עבור היתרונות. זוהי, אין צורך לומר, הפרה של חוק רוחני אחד."

הרצאה 54: "לא, ידידי, זה הרבה יותר בריא אם תגידו: 'אני מבין שאני בן אנוש מוגבל ולכן אני עשוי לטעות. אני מוכן לשלם את המחיר של הלמידה מהטעויות האפשריות שלי. במציאות, על ידי הימנעות להחלטות, היתתי רק מנסה להימנע מלשלם את המחיר כדי לחיות.' זה בריא. לא בריא זה לתת לאלוהים לעשות את ההחלטות בשבילכם כך שיימחלו לכם מההשלכות של ההחלטות שלכם והאחריות המעורבת בלקיחת החלטות אלו."

הרצאה 60: "הילד שבתוככם לא רואה ולא רוצה לראות את הקשר. הוא רוצה את האחד בלי האחר ומה שהוא רוצה לא קיים; זו אשלייה או אוטופיה. המחיר עבור אשלייה הוא גבוה באופן מיוחד. ככל שאתם רוצים להינמע מלשלם את המחיר הטבעי וההוגן- במקרה זה: האחריות עבור חופש- כך התשלום יהיה כבד יותר".

הרצאה 13: "אם יש לכם קשיים בחייכם, אתם כולכם יודעים שהם באים מהטבע הנמוך שלכם והם תוצאה של שבירת החוק האלוהי באופן מסויים, ולעיתים בהרבה מובנים. אנשים בוגרים צריכים להיות מוכנים לקבל את הצורה בה עובדים החוקים כדרך לכבד את אלוהים. הם לא ינסו להתחמק מלשלם את המחיר. אי עשייה או אי הבנה של חשיבה חיובית מביאים לרצון להגיע לשלמות חיצונית מהר מדי, רק על ידי לימוד באמצעות שליטה. זה לא מספיק. הטבע הנמוך שלכם מעתיק את החוק הזה כי הוא תואם היטב את מה שהוא רוצה. הצעד הראשון לחשיבה חיובית אמיתית הוא לאמץ את ההשלכות של מה שעשיתם בעבר, באם הם קשורים לגלגול אחר או לחיים בזמן הזה ולומר: 'הלכתי כנגד החוק ויש לפתור ולהסדיר את ההשפעות/ התוצאות. המשמעות היא, בין יתר הדברים, שעלי לקבל את ההשלכות בחיים הנוכחיים."


הרצאה 14: "העצמי הנמוך מורכב לא רק מפגמים שכיחים והחולשות האישית שמשתנות מאדם לאדם, אלא גם מבורות ועצלות. הוא שונא להשתנות ולכבוש את עצמו; יש לו רצון עצמי חזק מאד שלא תמיד בא לידי ביטוי בחוץ ורוצה שהכל ייעשה בדרכו, מבלי לשלם את המחיר. העצמי הנמוך מאד גאוותן ואנוכי, ויש לו תמיד יוהרה אישית."

הרצאה 16: "יש מחיר לכל דבר. מזון רוחני לא מגיע מעצמו. עליכם לצאת החוצה ולהשיג אותו. באותה דרך כמו שאתם מקבלים הזנה גופנית. עליכם להרוויח את לחמכם, בדיוק כמו את הלחם הממשי. אתם מרוויחים את הלחם הרוחני על ידי התשוקה הכנה שלכם לקבל אותו. על ידי כך שאתם מחפשים את המקור הנכון לכם, על ידי כך שאתם עוברים דרך מספר מסויים של בעיות. אתם מעכלים את המזון הרוחני דרך שקילה ואומדן של מה ששמעתם או קראתם, על ידי מדיטציה של הנושא, על ידי נסיון ליישם את זה בדרך מסויימת; כך שמשהו אכן ישתנה לטובה בתוככם."

הרצאה 196: "רבים מידידי החלו לחקור לאחרונה את ההתכווננות השלילית שלהם, האיזור בתוכם שאומר באופן מאד מכוון: 'אני לא רוצה לתת את המיטב שברגשותי, המיטב שבמאמצים, תשומת הלב, הכנות או כל מה שזה יהיה. אעשה את מה שאני עושה כי מצפים ממני, או בגלל שאני רוצה את התוצאה מבלי לשלם את המחיר המלא, או בגלל מניע נסתר אחר."

הרצאה 204: "הרצון הוא שיקרי וכוזב כשהאישיות שלכם רוצה אהבה והגשמה, שלמות ואושר, או עונג והתרחבות יצירתית מבלי לשלם את המחיר של עימות עצמי מחמיר. זה שיקרי ומזוייף כשאתם לא מקבלים על עצמיכם את האחריות למצבכם הנוכחי או המצב שאתם מייחלים להיות בו."

הרצאה 215: "השאיפה לאושר היא כוח המוטיבציה שמטה את המאזניים של הקרב הפנימי בין תנועה וקיפאון, בין מציאות לאשליה, בין הגשמה לבין הייאוש, בצד של תנועה, של מציאות ושל הגשמה. זה חייב להתרחש בשלב זה או אחר. עם זאת, אתם גם מחפשים קיצורי דרך. לפעמים אתם רוצה להגשים את הכמיהה מבלי לשלם את המחיר. המחיר הוא עבודת החיפוש, לחפש ולמצוא, הלמידה, הגדילה, השינוי, הטיהור העצמי, לחצות ולצלוח כל יצירה עצמית של כאב ורוע."

בכל פעם שאנחנו עושים בחירה, עלינו לשקול גורמים רבים. ראשית, יש את המציאות המראה לנו שאיננו יכולים לקבל בדיוק את מה שאנחנו רוצים, כפי שאנחנו רוצים ובזמן שאנחנו רוצים. רוב הפעמים, אנחנו לא ממש מוכנים לשלם את הנדרש כדי לקבל את מה שאנחנו רוצים. אבל יש אמת אחת מדוייקת: איננו יכולים לרמות את החיים. פשוט, אי אפשר לקבל יותר ממה שאנחנו מוכנים לתת. למרות זאת, אנחנו מקווים שבתחבולה כלשהי נצליח להערים על השיטה, להרוויח את היתרונות הגדולים ביותר מבלי שנצטרך לפלס את הדרך ולהתקדם לעבר הדברים הטובים. וזוהי הפרה של החוק. עלינו לזכור שהחיים כאן באים עם סיכונים. אין וודאות מלאה אף פעם, כך שעלינו לקבל מידה מסויימת של חוסר וודאות. אחת מהמיגבלות של החיים היא שאין תכנית ללא סיכון. על כולנו לעבוד קשה, גם לטעות, גם ללמוד. אלו המחירים שעלינו לשלם.


bottom of page